سئوی تجارت الکترونیک چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) روشی است که باعث می شود یک وب سایت در نتایج جستجو، رتبه بالاتر و بهتر به دست بیاورد. سئوی تجارت الکترونیک مربوط به انجام روش های سئو در سایت تجارت الکترونیک است و به وسیله ی آن می توان رتبه یک سایت تجارت الکترونیک را در صفحه نتایج جستجو ها بالاتر برد. با افزایش رتبه ی وب سایت، تعداد افراد بازدیدکننده بیشتر می شود و در نتیجه احتمال انجام خرید و دریافت خدمات نیز افزایش می یابد.

  • Ecommerce SEO چیست؟

Ecommerce SEO فرایندی است که باعث می‌شود فروشگاه آنلاین شما در نتایج موتورهای جست‌وجو قابل مشاهده باشد. نتیجۀ این فرایند این است که وقتی افراد درمورد محصولاتی که شما ارائه می‌دهید جست‌وجو می‌کنند، با سایت شما روبه‌رو می‌شوند. یک سایت تجاری بهینه‌شده، در موتورهای جست‌وجو رتبۀ بالایی داشته و ترافیک ارگانیک بیشتری به دست می‌آورد.

سئوی تجارت الکترونیک اهمیت بسیار زیادی دارد، به این دلیل که ۶۰% از افراد قبل از خرید، برند را در فضای دیجیتال جست‌وجو می‌کنند. زمانی که سایت شما بهینه ‌شده است، کاربران می‌توانند صفحۀ محصول شما را در نتایج جست‌وجو یافته و از پیشنهادهای شما مطلع شوند. احتمال خرید مشتریان، وقتی بتوانند سایت شما و پیشنهادهایتان را مشاهده کنند، بیشتر است. این نوع از SEO تفاوت چندانی با سئوی عمومی ندارد؛ با‌این‌حال قصد Ecommerce SEO این است که محصولاتتان برجسته شوند؛ مانند نوشتن توضیحات محصول با کیفیت بالا و حاوی کلمات کلیدی.

 

  • نکات کلیدی درباره سئوی تجارت الکترونیک

درباره سئو در تجارت الکترونیک باید به موارد مختلفی توجه داشت. مهمترین نکته، محتوانویسی صحیح و مبتکرانه برای محصول می باشد. نکته بعدی که باید موردتوجه قرار بگیرد، ریسپانسیو بودن وب سایت است. اگر نسبت به ریسپانسیو بودن وب سایت بی توجه باشید، کاربران بی شماری را از دست خواهید داد. زیرا شمار بالایی از افراد از گوشی های همراه استفاده می کنند. بنابراین وب سایت ها باید برای گوشی همراه بهینه سازی شوند. نکته بعدی، توجه به مبحث UI و UX می باشد. طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نماید. بازدیدکنندگان باید به راحتی بتوانند از بخش های گوناگون وب سایت استفاده کنند.

 

  • باید ها و نباید های سئوی تجارت الکترونیک

7 باید سئوی تجارت الکترونیک:

  1. باید از کلمات کلیدی خاص و محتوای باکیفیت استفاده کنید.

2. باید یک صفحه پرسش و پاسخ داشته باشید.

3. باید همیشه وب سایت خود را به روز کنید و اطلاعات تازه را در آن قرار دهید.

4. باید از کلمات کلیدی در URL ها استفاده کنید.

5. باید در مورد رقبا تحقیق کنید.

6. باید از جدول ها و لیست ها استفاده کنید.

7. باید محصولاتی که به خوبی کار نمی کنند را تجزیه و تحلیل کنید.

 

7 نباید سئوی تجارت الکترونیک:

  1. نباید از کلمات کلیدی زیادی استفاده کنید.

2. نباید سرقت ادبی کنید.

3. نباید از عبارات بولد شده غیر ضروری استفاده کنید.

4. نباید فراموش کنید که به طور منظم عملکرد وب سایت را بررسی کنید.

5. نباید تبلیغات مزاحم و زیاد و پنجره های بازشو داشته باشید.

6. نباید اطلاعات نادرست را وارد کنید.

7. نباید فراموش کنید که همه ویژگی ها مانند طراحی وب سایت شما باشد.

 

سخن پایانی

درباره سئو در تجارت الکترونیک ، توضیحات مختصری ارائه نمودیم. تجارت الکترونیکی توسط اینترنت و فناوری های دیجیتال موجب امکان خرید و فروش کالاها و خدمات برای کاربران به آسان ترین نحو در بهترین بستر شده است. با استفاده از تجارت الکترونیک می توان بدون هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی، خرید محصولات یا دریافت خدمات را انجام داد. برای موفقیت در این زمینه باید در جذب مخاطب موفق عمل نمود. برای جذب مخاطب به فروشگاه های اینترنتی و وب سایت ها باید به اصول سئو توجه داشت و وب سایت ها را برای موتورهای جستجو، بهینه سازی کرد. با توجه به این مسئله به خوبی می توان ارتباط تجارت الکترونیک و SEO را متوجه شد.

سئوی محلی (local SEO) چیست؟

سئوی محلی (local SEO) یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. local SEO یا سئوی محلی به کسب و کار شما کمک می کند تا در نتایج جستجوی محلی در گوگل بیشتر دیده شود. هر کسب و کاری که دارای موقعیت فیزیکی است یا به یک منطقه جغرافیایی خدمات می دهد، می تواند از سئوی محلی بهره مند شود. اگر هر کلمه کلیدی مهم مرتبط با کسب و کار خود را در گوگل جستجو می کنید و نقشه ای با 3 فهرست در زیر آن ظاهر می شود (که به عنوان بسته نقشه نیز شناخته می شود)، سئوی محلی می تواند به شما در رشد کسب و کار کمک کند.

  • علت اهمیت سئو محلی برای کسب‌و‌کارها چیست؟

سئوی محلی برای کسب و کارهایی که هدفشان جذب مشتریان محلی و هدایت ترافیک به مکان‌های فیزیکی است، حیاتی است. هنگامی‌ که مشتریان محصولات یا خدماتی را در نزدیکی آنها جستجو می‌کنند، به کسب و کارها کمک می‌کند در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوند. با بهینه سازی برای جستجوی محلی، کسب و کارها می‌توانند دید را افزایش دهند، ترافیک مرتبط را جذب کنند و نرخ تبدیل را بهبود بخشند. علاوه بر این، با افزایش جستجو های موبایلی و دستیارهای صوتی، سئوی محلی برای کسب‌ و کارها برای رقابت در بازار های محلی خود حیاتی‌ است.

  • تفاوت سئوی ارگانیک با لوکال سئو چیست؟

اولین سوالی که ممکن است پس از آشنا شدن با تعریف Local Seo در ذهن هر کسی بیاید، تفاوت آن با سئوی ارگانیک است. اصلی‌ ترین و بزرگترین تفاوت این دو فرایند این است که در Local Seo، مخاطب به دنبال محصول یا خدمتی است که از لحاظ مکان جغرافیایی به او نزدیک باشد. اما در سئوی ارگانیک یا همان تعریف کلی سئو، مخاطبان به دو دسته تقسیم می‌ شوند. دسته اول کسانی هستند که به دنبال نتایج نزدیک به خود می‌ گردند. در حالی که افراد دسته دوم به دنبال نتایجی هستند که به سوال یا نیاز آن‌ ها پاسخ دهد. بدون اینکه برایش مهم باشد آن نتیجه در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارد.

برای مثال، ممکن است عبارت «تعمیر ماشین لباسشویی» را سرچ کنید. در بخش اول نتایج، قسمت لوکال‌پک را می‌بینید که تعمیرگاه‌های نزدیک به موقعیت جغرافیایی شما را نشان می‌دهد. بعد از آن هم مطالب مختص به «تعمیرات ماشین لباسشویی» از بلاگ‌های مختلف قرار دارد. افراد دسته اول، با سرچ این عبارت به دنبال مغازه‌های حضوری هستند. افراد دسته دوم به دنبال راهکارها و نکات مرتبط با تعمیر لباسشویی هستند.

نتیجه گیری

تسلط بر سئوی محلی برای کسب و کارهایی که به دنبال پیشرفت در چشم انداز دیجیتال مارکتینگ رقابتی امروز هستند ضروری است. با درک اهمیت سئوی محلی، پیاده‌ سازی روش‌های بهینه‌ سازی مؤثر، و استفاده از استراتژی‌های سئوی محلی Google، کسب‌ و کارها می‌ توانند دید آنلاین خود را افزایش دهند، مشتریان محلی را جذب کنند و رشد کنند. شما می توانید پروژه های سئوی سایت خود را به شرکت طراحی سایت فناوران فرتاک فاتح با بیش از 10 سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت و سئو بسپارید.

سئو سایت بین المللی

سئو سایت بین المللی (International SEO) چیست؟

سئو سایت بین المللی به فرآیند افزایش رتبه وب سایت و میزان بازدید در نتایج جستجوی گوگل برای زبان‌ ها و کشورهای مختلف می‌ گویند. سئو بین المللی به کسب‌ و کارها اجازه می‌ دهد تا با محتوای خود مخاطبان را در سطح بین‌ المللی جذب نمایند. موتورهای جستجو با استفاده از این سئو به راحتی قادر هستند کشورهایی که مایل می‌ باشند را مورد هدف قرار دهند. در واقع با استفاده از تکنیک سئو خارجی یا بین المللی، زبان‌ های زیادی را برای تجارت استفاده می ‌کنید و این زبان ‌ها توسط موتورهای جستجو به درستی تشخیص داده خواهند شد.

  • تفاوت بین سئو عادی و سئو بین‌ المللی

سئو سایت‌ های تک زبان ساده‌ تر از سئو بین‌ المللی است. سئو عادی معمولا بر مشاغل کوچک یا وب‌ سایت‌ های فردی متمرکز است و شامل بهینه سازی یک وب‌ سایت یا تعداد کمی از وب‌سایت‌ها برای بهبود رتبه‌ بندی و ترافیک جستجوی گوگل است. تکنیک های سئو عادی آنقدر پیچیده نیستند که شامل مدیریت یک وب‌ سایت یا چندین وب‌ سایت مرتبط می‌ شوند. با این حال، سئو سایت بین‌ المللی در مورد رتبه‌ بندی وب‌ سایت شما در تمام کشورها و زبان‌ هایی است که می‌ خواهید هدف قرار دهید.

 

 

  • عوامل موثر بر سئو بین المللی

عوامل متعددی بر سئو بین المللی تاثیر می‌ گذارند و تلاش‌ های سئوی شما را جهت می‌ دهند. در زیر مهم ترین عواملی که بر سئو بین المللی سایت تاثیر می‌ گذارند را توضیح می‌ دهیم.

1. نظرات مشتریان

نظر مشتریان در وب سایت شما یا در سایت‌ های نقد و بررسی محلی، تاثیر مثبت یا منفی بر تلاش‌ های سئو شما دارند. نظرات بهتر به معنای ارتباط بهتر با کلمه کلیدی اصلی شما است و در نتیجه باعث افزایش دیده شدن محتوای شما می‌ شود.

2. سازگاری با موبایل

پاسخگو بودن سایت شما در گوشی موبایل نیز برای رتبه‌ بندی کلی جستجو مهم است. در نتیجه، یافتن یک شبکه توزیع محتوا (CDN) که یک وب سایت درجه یک بدون توجه به اینکه کاربران در کجای جهان قرار دارد با ارزش است.

 

3. ابزار Google My Business Account

ابزار Google My Business Account به رشد سئو شما کمک می‌ کند؛ چرا که این روش نقطه شروعی است که گوگل به دنبال داده‌های جغرافیایی و زبانی در سایت شما باشد.

4. لینک‌ سازی

هرچه تعداد لینک‌ های بیشتری از منابع بین‌المللی به سایت شما بازگردد، بهتر است. همانطور که در بالا ذکر شد، نوشتن محتوا برای وبلاگ‌ های محلی یا ارتباط با اینفلوئنسرها ایده خوبی است تا لینک‌ها را به وب‌ سایت خود بازگردانید.

  • هدف از اجرای سئوی بین الملل چیست؟

سئو بین المللی، برای همه سایت ها کاربرد ندارد. عموما سایت ها و کسب و کار ها از لوکال سئو برای افزایش رتبه سایت خود استفاده می کنند. سئو داخلی سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و به صورت کلی، برای یک کسب و کار الزامی است. یک کسب و کار، مشتریان زیادی را از داخل کشور داشته و به همین خاطر باید سئو داخلی قوی داشته باشد. اما برای کسب و کار هایی که از سئو بین المللی استفاده می کنند، هدف از اجرای این کار چیست؟ برای انجام سئو بین المللی، هدف را بر این موضوع می گذارند که بازدید کنندگان زیادی را از کشور های مختلف می تواند داشته باشد تا علاوه بر بالا رفتن آمار بازدید سایت، فروش زیاد شود. اینکه کدام کشور ها از یک سایت بازدید می کنند با توجه به نوع سایت و محصولات و خدماتی که ارائه می شود، متفاوت است.

 

سخن پایانی

سرمایه گذاری در سئو بین‌المللی به شرکت‌ها کمک می کند تا حضور خود را در بازارهای آنلاین تقویت کنند و به مخاطبان جدیدی دست یابند. با شناسایی کلمات کلیدی که بیشترین سهم از ترافیک صفحه را دارند، از به روزرسانی صفحات بعدی بیشتر آگاه شوید و سرمایه‌گذاری‌ های لازم را روی کلمات کلیدی دیگر انجام دهید.

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال به بهینه‌سازی وب‌سایت از نظر فنی اشاره دارد. برخلاف سئو خارجی یا سئو داخلی، بیشتر کارهایی که در سئو تکنیکال می‌کنیم مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وب‌ سایت، ربات‌ ها، کدهای برنامه نویسی و… هستند. هدف اصلی اجرای سئو تکنیکال در وب سایت، آماده کردن سایتی است که در مرحله اول برای ربات‌های موتور جستجو به راحتی قابل درک و بررسی باشد و در مرحله دوم سایتی که ساختار صحیحی داشته و کاربر از بودن در آن و کار کردن با بخش‌ های مختلفش، لذت ببرد! در ادامه به جواب سوال سئو تکنیکال چیست؟ می پردازیم.

 

چرا سئو تکنیکال مهم است؟

همان‌ طور که پیش از این گفتیم، ممکن است شما نیز از آن دسته افراد باشید که یا از روی تنبلی یا از روی ضروری ندانستن سئو تکنیکال به آن توجه نکرده‌ اید. اما ما قصد داریم به شما بگوییم که چرا سئو تکنیکال مهم است. سئو تکنیکال در ترافیک ارگانیک شما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌ کند. محتوای شما ممکن است کامل‌ ترین و مفید ترین محتوای موجود باشد و به‌ خوبی نیز نوشته شده باشد. اما اگر یک موتور جستجوگر نتواند آن را کرال (Crawl) کند و یا به اصطلاح امکان خزش سایت شما پایین باشد، تنها تعداد کمی از کاربران آن را خواهند دید.

 

سئو تکنیکال چیست؟

 

در واقع یک وب‌ سایت، بدون سئو تکنیکال مانند یک درخت پر بار است که کسی نیست تا از میوه‌ های آن لذت ببرد. بدون سئو فنی قوی، کسی نمی‌ تواند از محتوای غنی و مفید شما بهره‌مند شود. ممکن است شما بهترین سایت را با بهترین محتوا داشته باشید. اما اگر سئو فنی شما به‌درستی مورد توجه قرار نگرفته باشد چه؟ در این‌صورت شما قرار نیست در رنکینگ جایی داشته باشید. یعنی هرچه دسترسی گوگل به محتوای خود را آسان‌ تر کنید، شانس بیشتری نیز برای رتبه‌ بندی خواهید داشت.

سئو تکنیکال چیست؟

 

تفاوت سئو فنی با سئو داخلی و سئو خارجی

سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی همه مهم هستند و باید تمامی اصول و تکنیک‌ های مربوط‌به هر یک کاملا انجام شود تا وب سایت سئوشده به‌ حساب بیاید. بر همین‌ اساس، با اینکه سئو تکنیکال بسیار مهم است، این را هم باید گفت که هر ۳ بخش سئو سایت مکمل یک دیگرند.

سئو تکنیکال وب سایت و صفحات آن را برای ورود و خزش ربات‌ های موتورهای جستجو هموار می‌ کند سئو داخلی و سئو محتوا که موضوع اصلی سئو داخلی است، تمامی اقدامات و تکنیک‌هایی را در برمی‌ گیرد که باید در داخل صفحات و محتواهای وب سایت (محتواهای بلاگ سایت) انجام شود تا موتورهای جستجو مطمئن شوند که دستورالعمل‌ های سئو داخلی رعایت شده است.

سئو خارجی مجموعه اقداماتی است که کارشناسان سئو سایت باهمکاری کارشناسان دیجیتال مارکتینگ خارج از وب سایت انجام می‌دهند. هدف اصلی در سئو خارجی این است که از وبسایت‌های دیگر و از شبکه‌های اجتماعی به وبسایت و محتواهای آن لینک داده شود و کاربران از سراسر فضای وب جذب وبسایت شوند.

 

سئو تکنیکال چیست؟

 

سخن پایانی

سئو تکنیکال یا سئو فنی سایت یکی از بخش‌های سه‌گانه سئو سایت است. هدف در تکنیکال سئو این است که وب سایت ویژگی‌ هایی داشته باشد. که دسترسی و ورود ربات‌ های موتور های جستجو به صفحات و فرآیند بررسی و ایندکس‌کردن را‌ سریع و راحت کند. تا صفحه‌ای در موتورهای جستجو ایندکس نشود، رتبه نمی‌ گیرد. در میان نتایج جستجو به کاربران نمایش‌داده نمی‌ شود.