سئوی داخلی (On-Site SEO)

سئوی داخلی (On-Site SEO) چیست؟

مجموعه کارهایی که داخل سایت انجام می‌ شود تا موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو شود. این اقدامات شامل بهینه‌ سازی محتوا و همین طور کد های HTML وب سایت است. از آنجایی که تمامی این کارها در داخل سایت انجام می‌ گیرد به آن سئوی داخلی (On-Site SEO) گفته می‌ شود. جدا از اینکه سئو داخلی مناسب باعث می‌ شود توسط موتورهای جستجو دیده شوید، به مخاطب مستقیم وب سایتتان هم کمک می‌ کند تا درک بهتری از صفحات داشته باشد. اما در اصل سئو داخلی با هدف بالا رفتن امتیاز وب سایت در نتایج جستجو انجام می‌ گیرد. در این فرآیند چند مورد اهمیت پیدا می‌ کند. مواردی چون عنوان‌ هایی که برای مطالب وب سایت خود انتخاب می‌ کنید. یا توضیحاتی که درباره یک محتوا یا محصول می‌ نویسید. حتی آدرسی که به عنوان آدرس صفحه در نظر می‌ گیرید. تمام این‌ ها معرف محتوای شما به موتورهای جستجو هستند. قبل از همه این موارد هم انتخاب کلمه کلیدی مناسب اهمیت زیادی دارد.

سئوی داخلی (On-Site SEO)

 

سئو داخل سایت به ۲ بخش زیر تقسیم می شود:

1. سئو محتوا

بخش اول سئو داخلی سایت مربوط به تمام کارهایی است که باید روی محتوای سایت انجام دهید که به آن سئو محتوا گفته می‌ شود. سئو محتوا، عملیات بهینه‌ سازی محتوای سایت است که شامل فعالیت‌ های تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد ساختار سایت و سئو نویسی می‌ شود. برای اینکه سایتتان از نظر محتوایی بهینه باشد؛ ابتدا باید کلمات و عباراتی که کاربران در گوگل جستجو می‌ کنند را بشناسید. سپس باید طوری محتوا تولید کنید که گوگل با استفاده از کلماتی که در هر صفحه از سایت خود استفاده می‌ کنید متوجه شود، موضوع هر صفحه چیست. اما این صفحات باید از طریق لینک‌سازی داخلی به هم مرتبط شوند تا گوگل ساختار محتوایی سایت شما را هم درک کند و متوجه شود موضوعات اصلی سایت شما چیست.

2.سئو تکنیکال

مشکل ساختاری یا تکنیکال مسیر حرکت کاربر در سایت را مختل کرده و به سردرگمی او می‌ انجامد. دور از انتظار نیست که چنین کاربری سایت را ترک کند و از خرید منصرف شود. در سئو تکنیکال تلاش می‌ شود اشتباهات برنامه نویسی برطرف شود تا کاربر به راحتی بتواند به آنچه نیاز دارد دسترسی داشته باشد.

 

سئوی داخلی (On-Site SEO)

 

  • چه مواردی روی سئوی داخلی تاثیر دارند؟

فاکتورهای مهم سئو داخلی متعدد هستند و باید آن‌ ها را برای رسیدن به بهترین نتیجه بهینه کنید. این عوامل عبارت‌ اند از:

 

1. توضیحات متا

توضیحات متا به‌ شکل مستقیم بر بهینه‌ سازی صفحه شما تاثیر نمی‌ گذارد. این ویژگی به کاربران کمک می‌ کند تا بهتر با صفحه شما آشنا شوند. گوگل عبارات جستجوی کاربران را که در توضیحات متا شما هستند، برجسته می‌ کند. این موضوع دلیل دیگری است که نشان می‌ دهد چرا باید توضیحات متای صفحه را برای بهبود On Page SEO بهینه کنید. توضیحات متا برای رسیدن به بهترین نتایج باید حداکثر 160 کاراکتر باشد.

2. ساختار URL

URL صفحات سایت شما باید شامل توضیحات مختصری از موضوع صفحه باشد. گنجاندن کلمه کلیدی در URL به جای رشته‌ ای طولانی از اعداد درهم، باعث می‌ شود سایت شما بیشتر رشد کند و افراد بهتر موضوع صفحه را قبل از بازدید از آن متوجه شوند.

سئوی داخلی (On-Site SEO)

 

3. کلمات کلیدی

مهمترین بخش در سئو داخلی انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. اگر شما به درستی تحقیق کلمه کلیدی انجام ندهید بر چه اساسی می خواهید تایتل، دیسکریپشن، متن محتوا و …را بنویسید؟ پس ابتدا باید بفهمید چه کلماتی مربوط به موضوع شما است و کاربران چه چیزی را سرچ می کنند. همچنین میزان چگالی و تراکم کلمات کلیدی را باید رعایت کنید. منظور از چگالی یعنی استفاده بی رویه از کلمات نداشته باشید، تنوع را در آن ها رعایت کنید. همچنین به صورت پراکنده استفاده کنید یعنی در یک پاراگراف فقط 10 تا کلمه کلیدی نیاورید و در مابقی متن هیچی!!

4. تگ عنوان 

هر مقاله‌ ای یا بهتر است بگوییم هر صفحه‌ ای در سایت شما نیازمند یک عنوان صفحه است. کلمات کلیدی مهم و مرتبط با آن صفحه از سایت شما هم باید در عنوان ذکر شود تا زمانی که کاربر آن کلمه کلیدی را سرچ می‌ کند، گوگل او را به سمت سایت شما هدایت کند. تگ تایتل یکی از مهم‌ ترین فاکتور های سئو داخلی است که می‌ تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک زیادی کند.

سئوی داخلی (On-Site SEO)

 

5. متا تگ ها

متا تگ ها قطعه کدهای HTML هستند. این قطعه کدها نقش بزرگی در سئو تکنیکال بازی می‌ کنند. از یک طرف، خلاصه اطلاعات صفحه را به موتورهای جستجو می‌ دهند و از سوی دیگر ربات‌ های گوگل را برای خزش و ایندکس صفحه راهنمایی می‌ کنند.

6 تگ هدینگ

از تگ‌ های هدینگ برای تجزیه کردن متن به بخش‌ های مختلف استفاده کنید. این کار محتوا را برای کاربر خوانا و قابل فهم می‌ کند. با اضافه کردن کلمه‌ های کلیدی اصلی در هدینگ‌ ها به موتورهای جستجو کمک می‌ کنید تا محتوای شما را بهتر درک و پیدا کنند. حتما در هدینگ H1 از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنید.

 

سخن نهایی

برای موفق شدن در محیط آنلاین و داشتن سایتی که در نتایج موتورهای جستجو در رتبه‌ های بالاتر قرار بگیرد، باید تلاش کنید و اهمیت زیادی برای سئو، به‌ ویژه سئوی داخلی قائل شوید. سئوی داخلی (On-Site SEO) سایت شما اولین مرحله‌ ای است که موفقیتتان در محیط آنلاین به آن بستگی دارد و ربات‌ های خزنده موتورهای جستجو به رعایت نکاتی که در بالا گفتیم، توجه زیادی نشان می‌ دهند. سئو انواع مختلفی دارد که سئوی داخلی فقط بخشی از آن است در مقاله قبل انواع سئو را به شما معرفی کرده ایم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *