سئوی خارجی (Off-page SEO)

سئوی خارجی (Off-page SEO) چیست؟

سئوی خارجی (Off-page SEO) فعالیت‌ هایی است که خارج از وب‌ سایت شما انجام می‌ شود. که بر رتبه‌ بندی موتورهای جستجوی آن تأثیر می‌ گذارد. این شامل ساخت بک لینک های با کیفیت بالا، تعامل در رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و مدیریت شهرت آنلاین شما است. سیگنال‌ های سئو خارجی به عنوان رای اعتماد سایر وب‌سایت‌ ها و کاربران عمل می‌ کنند که نشان‌ دهنده ارتباط و اعتبار وب‌ سایت شما است.

موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه یک صفحه، فاکتورهای زیادی را می سنجند. در حالی که برخی از عوامل بر اساس محتوا و عملکرد وب سایت هستند، گوگل نیز درک خود را از وب سایت شما از طریق منابع خارج از دامنه شما جمع آوری می کند. به همین دلیل سئو خارجی بسیار ارزشمند است.

سئوی خارجی (Off-page SEO)

 

  • اهمیت سئو خارجی (off-page seo) در چیست؟

سئوی خارجی یکی از ارکان اصلی بهینه‌ سازی سایت است. الگوریتم و قوانین سئو گوگل دائما در حال تغییر و به‌ روزرسانی می‌ باشد. اما آنچه هیچ‌ گاه دچار تغییر نمی‌ شود، میزان تأثیر سئوی خارجی در بهینه‌ سازی سایت است. می‌ توان 50 درصد از مسئولیت دیده شدن در صفحات اول گوگل را مربوط به کیفیت سئوی خارجی دانست. در سئو خارجی سایت با تبلیغ وب سایت در اینترنت و فضای اجتماعی، تلاش می‌ کنیم تا محبوبیت، قدرت و اعتماد بیشتری به دست آوریم.

آنچه در این نوع سئو اهمیت جدی دارید، ایجاد لینک سازی است. تنها با معرفی لینک سایت است که می‌ توان افراد را تشویق به بازدید از سایت کرد. موتورهای هوشمند گوگل نیز از طریق لینک‌ هایی که به سایت شما داده می‌ شود، اعتبار و کیفیت وب‌ سایت شما را می‌ سنجد. بر همین اساس اگر تصمیم به گسترش کسب‌ و کار اینترنتی و توسعه استارتاپ خود دارید، بهتر است از سئو خارجی در کنار سئو داخلی بهره ببرید.

سئوی خارجی (Off-page SEO)

 

  • تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

سئو داخلی و سئو خارجی هردو بخش های مهم تشکیل دهنده یک استراتژی سئو خوب هستند ولی در نحوه اجرا و ابزارهای اجرایی باهم تفاوت هایی دارند که در زیر به آن ها می پردازیم: در سئو داخلی، متخصص تسلط کامل روی کارها و ابزارها دارد ولی در سئو خارجی چنین نیست. سئو داخلی مربوط به کارهایی است که روی خود وبسایت انجام می شود؛ مانند تولید محتوای مناسب و مفید برای کاربر، تحقیق کلمات کلیدی و… . در حالیکه سئو خارجی مربوط به کارهای خارج از سایت است؛

مانند ساختن لینک ها، شبکه های اجتماعی و… ابزارهای مورد استفاده در سئو داخلی شامل ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ابزارهای بهبود سئو داخلی (مانند افزونه Yoast) و… هستند در حالیکه ابزارهای سئو خارجی شامل ابزارهای ساختن بک لینک، پوسترهای شبکه های اجتماعی و… هستند.

سئوی خارجی (Off-page SEO)

 

سخن پایانی

ایجاد ترافیک برای وب‌ سایت نیاز به اقداماتی فراتر از مطالب و بهینه‌ سازی‌ های داخلی وب‌ سایت دارد. بسیار جالب است که در طراحی وب‌ سایت از هدر های مناسب H1 استفاده می شود. با این وجود، برای افزایش درجه و رتبه وب‌ سایت، باید بر روی یک استراتژی موثر سئو خارجی نیز تمرکز کرد. اگر سئو خارجی به درستی انجام شود، وب‌ سایت به طور خودکار کسب درآمد از بک‌ لینک‌ ها، بهبود رتبه در موتور جستجو و ارتقای رتبه وب‌ سایت آغاز می‌ شود. به عبارت ساده‌ تر، جای سخت‌ تر کار کردن، درست کار کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *